Monday, April 27th, 2009 | Scriitor:

Releele bimetalice, în momentul când curentul absorbit de consumator este mai mare decât normal, se încălzesc şi prin curbarea lor într-o parte, deschid un contact care deschide circuitul electric de automenţinere a întrerupătorului decuplând tensiunea. Pentru protecţia sigură a motoarelor la suprasarcină se reglează releele termice după cum urmează:
-se porneşte motorul electric avînd valoarea cea mai mică scrisă pe rondela de reglaj, rotind-o spre partea stângă.
-încercăm să pornim motorul. Dacă nu porneşte, urcăm amperajul prin rotirea rondelei spre dreapta.
-facem o nouă incercare de pornire, până când motorul porneşte şi rămâne cuplat cu cel mai mic indicator de amperaj posibil. În acel moment vom avea o protecţie sigură a motorului. Aceste manevre se bazează pe faptul că un motor electric la pornire consumă de 3-8 ori curentul nominal.Sub această valoare nu-l putem regla, dar este bine protejat dacă reuşim manevrele de mai sus. În medii deosebite, mine, contactoarele se execută cu relee temice în construcţie antiexplozivă, antideflagrantă. Ele sunt carcasate în carcase cilindrice sau paralelipipedice cu amperaje cuprinse: 25, 40, 100, 200 şi 350 A.Realizarea circuitelor interioare, pentru a nu face flamă în caz de defect se construiesc cu siguranţă intrinsecă. Pe aceste cofrete ale aparatelor de conectare şi protecţie se mai montează inversoare de sens, cutie de borne pentru a da sau a primi curent de la alt utilaj. Comanda pate fi activată de pe el sau de la distanţă. Toate legăturile se fac în interiorul cofretului care nu poate fi deschis numai după decuplarea de la sursa de alimentare. Pentru micşorarea curenţilor de scurtcircuit, siguranţele de protecţie sunt incluse prin circuitul unui transformator. Aceste aparate poartă denumirea de contactoare cu relee de tipul AG(antigrizutoase) şi au gradul de protecţie IP-31,1 cel puţin.

Puteti urmari raspunsurile la acest articol RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.